Informació actualitzada el: Dimecres 1 d'abril de 2020 a les 12.48h

SUSPESES TOTES LES CLASSES: El govern ha decidit tancar tots els centres educatius de Catalunya a partir del divendres 13/03/2020. Això inclou escoles bressol, escoles, instituts, universitats i centres de formació professional. La decisió s'ha pres per prevenir la propagació del coronavirus, per aquest motiu suspenem totes les classes des del 13/03/2020 fins a l'11/04/2020

PRÀCTIQUES: La interrupció de les pràctiques per motiu del COVID 19, ara per ara, no és un motiu perquè no s'hagi d'acabar fent les hores que falten de les mateixes, si és que aquestes han quedat interrompudes.  La DGJ ens ha comunicat que un cop acabat l'estat d'alarma valorarem com afrontar les pràctiques que no s'han pogut completar i la creació de nous terminis de titulació que, a priori, situarem al mes de juliol. En tot cas si teniu algun dubte us podeu dirigir a:

Joan Giralt i Salvadó
Responsable de la Dinamització de la Formació
en educació en el lleure
Servei d'Associacionisme i Educació en el Lleure
jgiralt@gencat.cat

CURSOS DE SETMANA SANTA: Per Setmana Santa no es podran fer classes presencials, per això hem decidit suspendre els cursos de Setmana Santa

1. CURS DE MONITOR/A intensiu de SS de GIRONA
  2. CURS DE MONITOR/A intensiu de SS de LA BISBAL D'EMPORDÀ
  3. CURS DE MONITOR/A intensiu de SS de SANT FELIU DE GUÍXOLS
  4. CURS DE MONITOR/A intensiu de SS de CASTELLÓ D'EMPÚRIES i ROSES
  5. CURS DE MONITOR/A intensiu de SS de L'ESCALA
  6. CURS DE DIRECTOR/A intensiu de SS de PALAMÓS i SANT FELIU DE GUÍXOLS
  7. CURS DE VETLLADORES intensiu de SS de FIGUERES
  8. CURS DE TRANSPORT ESCOLAR de CASTELLÓ D'EMPÚRIES
  9. CURS DE PREMONITORS intensiu de SS de l'ALBERA
  10. CURS DE PREMONITORS intensiu de SS de CAN QUÈ
  11. CURS DE PREMONITORS intensiu de SS de CA N'OLIVER
CURSOS ATURATS, PENDENT DE REPROGRAMAR CLASSES: TANT PUNT TINGUEM INFORMACIÓ US LA FAREM ARRIBAR
  1. CURS DE DIRECTOR/A de PALS
  2. CURS DE MONITOR/A de GIRONA
  3. CURS DE MENJADORS ESCOLARS i MANIPULACIÓ D'ALIMENTS de FIGUERES
  4. CURS DE MENJADORS ESCOLARS de CASTELLÓ D'EMPÚRIES
  5. CURS DE TRANSPORT ESCOLAR de ASETRANS
  6. CURS DE MONITOR/A de CAMBRA DE COMERÇ DE PALAMÓS
CONSULTA ELS NOUS CURSOS CONVOCATS: CALENDARI ESTIU 2020 / NOUS CURSOS CONVOCATS

dj., 2 d’abr. 2020 a les 19:08

Benvolgudes, benvolguts,

Moltes escoles ens heu fet arribar consultes i manifestat inquietuds en relació a l'afectació de l'estat d'alarma en la formació de monitors/es i de directors/es. Igualment, el principal òrgan d'interlocució de les escoles amb aquesta direcció general (el CAFELL), ens va fer arribar un seguit d'observacions i propostes.

És per això que us envio un document de directrius a aplicar en els casos que la part lectiva o el període de pràctiques dels cursos de monitor/a i de director/a s'han interromput per l'estat d'alerta.

Aquestes directrius, que permeten certes excepcions del tot inhabituals en la formació de monitors/es i de directors/es d'educació en el lleure, s'ha fet amb la voluntat de permetre una certa continuïtat en els processos formatius i donar una resposta positiva a les demandes i inquietuds que heu manifestat les escoles.

Desitjant que esteu bé de salut us saludo ben cordialment

Laia Girós Barrés

Directora general de Joventut

Departament de Treball, Afers Socials i Famílies

c/ Calàbrial, 147; 08015 Barcelona;

gencat.cat/joventut.gencat.cat

Benvolgudes, benvolguts,

Atesa l'aprovació de la pròrroga de l'estat de l'alarma fins a l'11/04/2020, confirmem que el missatge adjunt que us vam enviar en el seu dia es prorroga fins a l'11/04/2020.

Un cop acabat l'estat d'alarma valorarem com afrontar les pràctiques que no s'han pogut completar i la creació de nous terminis de titulació que, a priori, situarem al mes de juliol.

Ben cordialment

Laia Girós Barrés

Directora general de Joventut

Departament de Treball, Afers Socials i Famílies

c/ Calàbrial, 147; 08015 Barcelona;

gencat.cat/joventut.gencat.cat

Benvolgudes, benvolguts,

Pendent de publicar una instrucció oficial que s’està acabant d’elaborar, us anunciem que totes les activitats formatives adreçades a educadors/es en el lleure, entre elles els cursos de monitor/a i de director/a, s’hauran d’ajornar a partir de demà i fins al 29/03/2020, prorrogable si les circumstàncies ho fan necessari.

Ben cordialment

Joaquim Parera i Iglesias

Cap del Servei d'Associacionisme i Educació en el Lleure

Calàbria, 147 l 08015 Barcelona

Canal Salut

Salut recorda les mesures preventives d’higiene genèriques a seguir de protecció individual enfront de malalties respiratòries:

• Rentar-se les mans sovint amb aigua i sabó o bé amb solucions alcohòliques, especialment després del contacte directe amb persones malaltes o el seu entorn.
  • Evitar el contacte estret amb persones que mostrin signes d’afecció respiratòria, com ara tos o esternuts.
  • Mantenir una distància de dos metres aproximadament amb les persones amb símptomes d’infecció respiratòria aguda.
  • Tapar-se la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o amb la cara interna del colze en el moment de tossir o esternudar i rentar-se les mans de seguida.
  • Evitar de compartir menjar o estris (coberts, gots, tovallons, mocadors...) i altres objectes sense netejar-los degudament

CADA DIA UNA CANÇÓ
#joemquedoacasa